Card image cap

KPOP TOPLISTA 2017 - lányok

lapishun

Szeretném előrebocsátani, hogy az alábbi lista szigorúan az én személyes ízlésemet tükrözi, és nem az előadókat, hanem az idei dalaikat rendeztem sorba. Kéretik ennek megfelelően kezelni! :)

(Ha szeretnéd megosztani a saját véleményedet, s szívesen összeállítanád a saját toplistádat, semmi akadálya, csak keress meg üzenetben!)

16. Red Velvet - Peek-a-boo



Úgy sajnálom. Az idei év számomra sajnos nem a Red Velvetről szól. A tavalyi dalaik mindegyike dobogós lett volna (a Russian Rulette máig a kedvencem), de idén valahogy ez nem sikerült. A Rookie-tól is inkább sikítófrászt kapok semmint szórakoztat… a Peek-a-boo meg (szerintem minden férfi társam egyet ért velem) Joy asztalmászásáról szól, semmint a zenéről. (Sajnálom, tényleg csak ezért került fel a listámra… bocsánat a csalásért)

15. Sohee – Spotlight



Az utolsó Kpop Star egyik nagy felfedezettje Sohee. Talán túl korán jött ez a debüt (a műsor után alig pár hónappal), hiába a jó dal, hiába énekel teljesen elfogadhatóan, nem sikerült befutnia. A dal igazán trendi, szinte bármelyik nagy sztár megkaphatta volna, s talán épp ez a baj vele… nem elég egyedi.

14. Cosmic Girls – Kiss Me



A Cosmic Girls dalai mindig furcsák… Mindig csak egy csipetnyi hozzátevő hiányzik ahhoz, hogy nagy slágerek legyenek. A Kiss Me pont ilyen. Vidám, nyári dal, szuper dallam, jó hangszerelés, remek hangulat… aztán valahogy mégsem áll össze a dolog. Lehet hozzájátszik, hogy 13 lánynak (igen, ennyien vannak a Cosmic Girlsben) egyszerűen lehetetlen dalt írni, hiába van legalább 3-4 hihetetlenül tehetséges (Sistar+ szintű) énekes a bandában.

13. Moon Hyuna – Cricket Song



Moon Hyuna a Nine Muses énekese volt, míg ki nem lépett és szóló karrierbe kezdett. Sajnos a siker nem kopogtat az ajtaján, pedig ez a dal egyszerűen remek. Afféle, kicsit felpörgetett edm-chillout. Létezik akusztikus verzióban is, ott talán jobban lehet értékelni Hyuna hangját.

12. Unnies – Right?



Az év egyik legjobban sikerült dala lett volna, ha nem rontják el a masteringet (nem is értem, hogy sikerülhetett így!) és persze ha tényleg 7-en tudnának énekelni a 7 tagból. De persze ne várjunk csodát, így is hatalmas eredmény, hogy a 2 énekes (Minzy és Somi) mellett a másik 5 tagnak ennyit sikerült kihoznia a torkából. Mindenestre, aki nem látta a műsort, az bátran kezdje el nézni a Sister Slam dunk második évadját, nem fogja megbánni!

11. Apink – Five



Az Apink a múltból ragadt itt velünk. Sajnos a Mr. Chu éra óta nem igazán sikerül visszakerülniük a mainstreambe, sőt kifejezetten igénytelen tartalmakkal térnek vissza minden évben. A Five legalább a régi énüket idézi, pont olyan, mintha 3-4 éve jelent volna meg, nagyjából ugyanazt halljuk. Épp ezért semmi újat nem kapunk tőle, csak egy felmelegített Apinket, de azt legalább úgy, ahogy szerettük annak idején.

10. Red Velvet – Red flavor



A Red Velvet dalai sosem voltak átlagosak, mindig valamiféle zenei kísérletek voltak. Valamiféle furcsa zenei alapot kevertek össze a lányok személyiségével és hangjával. A Red Flavor nekem nem ütött akkorát, mint annak idején a Dumb Dumb, leginkább csak Irene szólója miatt került feljebb a listámon.

9. Pristin - We like



A Pledisnél remek zenészek vannak, sőt a Pristin lányok között is van zenész/zeneszerző, mégis a dalaikkal nem sikerül megszólítania a nagyközönséget, bár kifejezetten sikeresnek számít a debütálásuk, ettől azért több figyelmet érdemelnének. A dal remekül hangszerelt ugyan, a hangulatához mégis kicsit túl kemény, s ezt a sok „dududududu” sem menti meg, pedig ettől fülbemászóbb „dudududududu”-t évek óta nem hallottam. Dudududududu.

8. Dreamcatcher – Good Night



A Dreamcatcher jött, látott és tarolt. Bárki, aki ismeretlenül futott beléjük, garantáltan fejetrázva, de legalábbis homlokráncolva tűnődött, hogy mégis kpop-ot, vagy egy anime intróból szalasztott jrock bandát hall. A Good Night a második daluk, és magánviseli a trashmetal, a jrock és a koreai edm minden zenei jegyét, s alkot ezekből valamiféle fura masszát. A banda hihetetlenül tehetséges énekesekből áll, akik mögött remek zeneszerzők állnak, érdemes az összes coverüket végig hallgatni.

7. Playback – Want you to say



A semmiből tűnt fel ez a lánycsapat és szállította az év egyik legjobb dalát. Mondhatnám… ha nem 2015-ben debütáltak volna egy egész frankó dallal. Aztán két évre eltűntek a süllyesztőben. Most újra itt vannak és újra remekelnek. Az egyetlen probléma, hogy még valahogy nincs meg az egységes hangja a bandának, ha ezen tudnak javítani, az egyik legjobb lánycsapat lehetnének a piacon… csak az ismeretlenségüket kellene valahogy leküzdeni.

6. Kim Doyeon – All night



Jó, valójában ez Long dala, de hát nehéz úgy értelmezni Longot előadóként, hogy Doyeon énekli végig, és végig ő szerepel az mv-ben is. A Produce 101 (szerintem) legszebb lánykája az IOI után most a Weki Meki énekes, de még pár ilyen szóló felkérés és pillanatok alatt felénekli magát a nagyok közé. A dal kifejezetten nyugati hangzású, nyoma sincs benne a kpopra jellemző túlzásoknak. Könnyen hallgatható, remek kis darab.

5. CLC - I like it



A CLC számomra mindig olyan banda volt, amelyik keresi önmagát. Úgy éreztem, nem talált igazán önmagára, se a keménykedés, se a túlzott cukiskodás nem állt jól a lányoknak. Az I like it-ban mintha megtalálták volna az aranyutat. Bár a dal nagyon egyszerű ritmusokkal operál, az éles váltásokkal és a lányok igencsak különböző hangszínével kifejezetten érdekessé válik.

4. Gfriend – Love Whisper



Ha vannak ikonikus alakjai az ártatlanságnak a kpopban, akkor a Gfriend lányok azok. A Fingertip féle kitérő után egy újabb hamisíthatatlan Gfriend dalt kaptunk. Valamit nagyon jól csinálnak a Source Musicnál. Egyrészt a zeneszerzőt kétségtelen nagy dicséret illeti, amiért szinte minden dalukat klasszikus alapokra, szimfonikus háttérzenére építi, és sample-k helyett stúdiózenészek játsszák fel a dalaikat. Bár nehéz lehet ezt a kpop piacon értékelni, de szerintem a Gfriend lehet az egyedüli lánybanda, amelyik a koncertjét szinte teljes egészében élő zenével is elő tudja adni. Hamarosan kiderül.

3. Twice - Heart Shaker



Kedvenceim idén igencsak kitettek magukért, 5 mv-t kaptunk tőlük, s a vegyes fogadtatású Signal után előbb a Likey, majd a Heart Shaker ért el nagy sikereket. E kettőből hozzám ez utóbb áll közel, egész egyszerűen mert végre egy igazán dallamos számot kaptunk tőlük, amit az elejétől a végig lehet dúdolni velük. Bár felépítésében egyszerű, mint egy faék, talán épp ez az oka annak, hogy rongyosra hallgatom.

2. Sunmi – Gashina



Koreában elképesztő, nemzetközi szinten nagy, de mégsem óriási sikert aratott Sunmi Gashinája. A dal szerintem nem túl könnyen hallgatható, inkább furcsa, semmint fülbemászó. Talán épp ezért nehéz szabadulni a befolyása alól. A Wonder Girls énekesének jót tett a szóló karrier, egyedi hangja, különleges fellépése tökéletesen illik ehhez. S talán önazonosabb is mint Hyuna, vagy Taeyeon… hiszen mer furcsa lenni.

1. Blackpink – As if its your last



Gondolom nem vagyok egyedül a véleményemmel, ha azt mondom, az idei év legjobb dala a Blackpinké. A hangszereléséről csak szuperlatívuszokban tudok beszélni, a 90-es éveket idéző szintipop és a 80 évek diszkóhangulata keveredik egy olyan modern mixben, amitől egyszerűen elolvadnak a hangfalaim. Bár kaptak a lányok egy kis hideget a rajongóktól, hogy tettek pár lépést a „cukiság” irányába, én nem bánom, hisz valójában 4 kifejezetten aranyos lányról beszélünk, akik bár tökéletesen hozzák a kemény szexistennőt a színpadon, mégis jobb, ha picikét jobban önmaguk lehetnek.

Hozzászólások
  • A hozzászóláshoz bejelentkezés szükséges.

  • Brigi
    2018-01-04 11:53:38
    Megmondom őszintén, a lista nagy része számomra hallgathatatlan, egy kaptafára készülő nótákat tartalmaz, de a legnagyobb bűnös számomra a Pristin a düdüdü-vel. A bőrt le tudnám marni az arcomról, amikor csak meghallom. Egyedül a Blackpink az, aki egyediséget, karakterességet képvisel mind zenéjében és brandjében számomra - és élő példája annak, hogy nem kell tucatnyi, egyforma kisnadrágban, kisszoknyában cukiskodva ugrabugráló, totál egyformán kinéző lánykának táncolnia egy klipben ahhoz, hogy az maradandó élményeket okozzon, hanem elég 4 jellegzetes, egymástól nagyon különböző énekesnő, akik teljesen kiegészítik egymást és fel tudnak építeni egy-egy dalt és klipet. Ezért is hiányzik nekem a 4minute, mely az utóbbi években hozzájuk hasonlóan remek és egyedi, nemzetközi trendeket követő hangzásvilágot képviselt, még ha tulajdonképpen "Hyuna és 4 háttértáncosa" voltak is valójában...

    Azt is sajnálom, ami az f(x)-ből lett, úgy látszik, az SM-nél azóta minden egyedi hangzásvilágú nótát immár a Red Velvet kap meg, aminek a hájpvonatjára még mindig nem tudtam felülni...

    Az AOA-t hiányoltam a listáról, aztán eszembe jutott, hogy tavaly én se nagyon mentettem el tőlük semmit a saját lejátszási listámra, mert sokmindent nem tudtak 2017-ben felmutatni. Egyedül talán a Help Me-t, de annak az eredeti japánja sokkal fülbemászóbb.

    Megyek, megnézem a fiús toplistát is. :)

  • csilla0602
    2017-12-19 19:08:15
    Nem igazán szoktam hallgatni lánycsapatokat, mert sokukat nyávogósnak, túl cukinak, nagyon túl szépnek tűntek számomra. Erre most olyan listát kaptam, ahol bele való csajok, szuper számokkal szerepelnek. Most pozitívan csalódtam a lányokban. Ezután őket is fogom hallgatni. Köszönöm Béla!

Legfrissebb feliratok

Beküldte: Brigi

Beküldte: Binky

Beküldte: Binky

új VLIVE videók

Csatorna: V WEB DRAMA

Csatorna: V WEB DRAMA

Hozzászólások